See algab viimase päikesetõusuga sel ajal kui must poiss
autorendifirmast, kellele me seekord ei unusta tippi jätta, sõidutab meid lennujaama.
Windhoeki lennujaam on pisike angaar keset platsi,
ümbritsetud tüüpilisest Namiibia maastikust ja väheldastest palmidest.
Järjekord on metsik ja liigub kiirusega sentimeeter sajandis, kuna paistab, et
K, A ja H on ainukesed, kellel pole kaasas käsi- ja tulirelvi mida peaks ringi
pakkima. Lisaks kondavad ringi mõned turistid bušmanite vibude ja nooltega ja
teevad nägu, nagu peaksid jahti.
Raul kui tuntud terrorist taipab samuti mingi hetk oma
käsipagasisse vaadata ning sikutab sealt välja erineva ohtlikkuse astmega
külmrelvi ja sokutab need silma alt ära.
Lennukisse jõudes saab raul aru, et vist ongi see reis läbi
ja lubab endale hetke lõõgastust mõeldes, et kogu reis sai ikkagi korraldatud
nii hea kui võimalik ja nii väheste viperustega. Ei esinenud ühtegi lennust
mahajäämist, suudeti vältida suuremaid õnnetusi, ühtegi broneeringut ei kaotatud.
Raul nõjatub tooli seljatoele, ootab väljalendu ja mõtleb, et tegelikult on
sündmuste osas olnud ütlemata igav reis, aga et talle see tegelikult päris
meeldib ning kinnisilmi uneledes jääb ta ootama viperustevaest ja igavat reisi Münchenisse
ja sealt Berliini ja Helsingisse ja tagasi koju.
Münchenis jäädakse lennukist maha.
Mis järgneb, on paanilised õhtused reiside ringibookimised,
lend läbi Frankfurdi, paar tundi ööbimist Helsingi lennujaama terminali
pinkidel nagu kodutud ja viimaks kõikuv laevareis Tallinna, samas kui meie
istumiskoha kõrval kell üheksa hommikul purjus soomlased laulavad karaoket
häälega, mis kõlab nagu midagi, mida võib teha hambavalus elevant, keda
kõrvetatakse tulise rauaga. Mingil hetkel mõtleb raul oma veenide läbinärimisest
ja mingil hetkel üle parda hüppamisest ja edasi ujumisest, kuid sellest ma
rohkem ei räägiks – mõned mälestused on liiga valulikud.
Ja, kui nii mõelda, siis ei olegi rohkem enam midagi
rääkida. Raske on harjuda sellega, et väljas ei olegi 35 kraadi sooja ning
inimesed on natuke teist värvi. Raske on harjuda paremal pool sõitmisega ning
raul veetis esimese päeva autoroolis hoolikalt suunatule näitamise asemel
kojamehi tööle pannes. Raske on harjuda mõttega, et nii kaua planeeritud reis
saigi tegelikult läbi – kuid lohutab see, et on veel palju kohti kuhu minna,
veel inimesi ja loomi keda kohata ning, kahtlemata, millest ka blogida.
Dankie, sõbrad, et
elasite meile kaasa, okuhepa, et
lugesite seda väikest reisikirja ning, mine tea, vahest kohtume veel ühel
päeval mõne põneva riigi randadel.
Lahe ja väga mõnusalt kirjutatud Aafrika blogi! Jään huviga järgmist reisikirjeldust ootama.
ReplyDelete